Behov for rådgivning?


Vil du vite hvordan våre tjenester kan fungere for akkurat din bedrift?

Legg igjen dine detaljer under, så svarer vi innen kort tid!

Visma.net ERP – finans i sky!

Fordelene med å ta ditt forretningssystem opp i skyen er mange, og med Visma.net ERP får du ikke bare et skybasert system for regnskap & økonomi, men også for logistikk. Nøkkelordene for et slikt system er automatisering og effektivisering, du frigjør rett og slett mer tid! Det meste fra faktura- og bankhåndtering til innkjøp og lagerhold gjøres enklere for å gi deg og din bedrift en bedre hverdag. I dette blogginnlegget tar vi for oss finans i skyen. Har du i tillegg et logistikkbehov vil du få vite mer om dette i vårt neste innlegg.

 

Ved å digitalisere økonomifunksjonen vil du oppnå automatisering, samarbeid og integrering av forretningsprosesser. Fordelen med å automatisere de finansielle prosessene er at du får et system som alltid leverer oppdatert sanntidsdata og som gir bedre innsikt på status i virksomheten. Dette gjør at du kan være trygg på at du alltid skal kunne ta beslutninger på riktig grunnlag. Noen nøkkelfunksjoner i finansdelen av Visma.net ERP er:

 

  1. Elektronisk fakturahåndtering – mer effektiv fakturering ved at utsendelse og mottak av faktura foregår elektronisk.
  2. Automatisk bankhåndtering – transaksjoner og kontoutdrag kan sendes og mottas automatisk.
  3. Budsjettering – løsningen legger til rette for god budsjettering, som igjen vil øke lønnsomheten, gi kontroll på kostnadene og sørge for solid likviditet i virksomheten.
  4. Innsikt og rapportering – du har alltid tilgang på status i virksomheten med de avanserte resultatrapportene som tilbys.

 

Tilgjengelighet er en annen fordel med Visma.net ERP. Skyløsningen er laget slik at flere funksjoner ikke kun er tilgjengelig på PC, men også på mobile enheter. Dette gir en enkel og smart løsning for alle ansatte, slik at du kan spare tid i alle ledd. Mange løsninger blir dermed tilgjengelig når og hvor som helst. Ved at registrering i større grad fordeles til flere ansatte, lettes også belastningen på økonomiavdelingen.

Av de tjenestene som er tilgjengelig for registrering mobilt finner vi timer, ferie og fravær, reiseregninger og utlegg. Dette vil alle ansatte ha tilgang på. Videre vil ledere også få tilgang på dashboards som visualiserer KPIer som er satt opp i løsningen, samtidig som godkjenning av forespørsler også gjøres raskt og enkelt på mobilen.

 

Visma.net ERP legger også til rette for at du kan skreddersy løsningen til dine behov. Dette innebærer blant annet at annen programvare kan integreres med løsningen, enten gjennom filimport eller egne API-løsninger som gir automasjon i stor grad. Her vil ConsIT og Visma kunne sette seg ned og finne en løsning som passer for akkurat ditt behov.

I tillegg er løsningen svært fleksibel, slik at designet i seg selv kan tilpasses de behovene som finnes. Dashboards og rapporter bygges for å gi ønsket analyse og innsikt, og ansatte tildeles tilgang til systemet basert på roller og behov. Dette gjør at Visma.net ERP er et brukervennlig og intuitivt forretningssystem.

 

Har du spørsmål rundt Visma.net ERP kan du kontakte en av våre selgere, eller lese mer om systemets logistikkfunksjon i vårt neste blogginnlegg!

Sondre Gustafson

Ole-Jacob Edvardsen